“Darbā sniegti OECD Starptautiskās skolēnu novērtēšanas programmas (SSNP) piektā cikla (SSNP 2012) pirmie rezultāti, kuri iegūti laika posmā no 2010. līdz 2013. gadam. Darbā atspoguļots Latvijas piecpadsmitgadīgo skolēnu matemātikas, dabaszinātņu un lasīšanas kompetences novērtējums plašā starptautiskā salīdzinājumā valsts, skolas, ģimenes un skolēna zināšanu un prasmju līmeņa kontekstā.
Darbā atspoguļota OECD SSNP konceptuālā ietvarstruktūra, īpašu uzmanību pievēršot skolēnu matemātikas kompetences vērtēšanas principiem, kas programmas piektajā ciklā ir galvenā satura joma.
Darbā parādītas dažas OECD SSNP ciklos novērotās skolēnu sasniegumu maiņas tendences.
Latvijā pētījumu īstenoja Valsts izglītības attīstības aģentūra sadarbībā ar Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes Izglītības pētniecības institūta pētniekiem Eiropas Sociālā fonda projekta Nr. 2011/0011/1DP/1.2.2.3.2/11/IPIA/VIAA/001 “Atbalsts izglītības pētījumiem” ietvaros.
Darbs paredzēts izglītības politikas un mācību satura veidotājiem, izglītības vadītājiem, zinātniekiem un praktiķiem, skolotājiem, atbilstošu studiju virzienu maģistrantiem un doktorantiem.
Grāmata izdota Eiropas Sociālā fonda finansētā projekta „Atbalsts izglītības pētījumiem” Nr. 2011/0011/1DP/1.2.2.3.2/11/IPIA/VIAA/001 ietvaros” (No: Latvija OECD Starptautiskajā skolēnu novērtēšanas programmā 2012 – pirmie rezultāti un secinājumi, 2. lpp.)
Izdevuma atvēršanas svētki
OECD starptautiskais izglītības kvalitātes pētījuma rezultātu prezentācijas pasākums
Cita informācija par publikāciju un pētījuma tematu
Latvijas Universitāte. OECD SSNP.
Latvijas Universitātes Fonds. PĒTĪJUMS par skolēnu zināšanām.
Foto no OECD Starptautiskās skolēnu novērtēšanas programmas rezultātu prezentācijas